در بخش اول آموزش‌های توییتر شما را با توییتر آشنا کردیم و همچنین نحوه‌ی ثبت نام در آن و دنبال کردن (Follow) افراد مورد نظرتان را نیز به شما عزیزان آموزش دادیم و قول دادیم تا در این بخش آموزش های دیگری را مربوط به توییتر و استفاده از آن برای شما عزیزان قرار دهیم. 

۲. چگونه در توییتر عکس آپلود کنیم؟

مرحله اول برای قرار دادن عکس در توییتر، ثبت نام کردن در آن می‌باشد که در بخش اول به صورت کامل آن را برای شما عزیزان شرح دادیم. سپس بر روی گزینه‌ی Tweet Now کلیک نمایید. این گزینه‌ی بالای صفحه و پایین عبارت Whats Happening قرار گرفته است. سپس بر روی دکمه‌ی دوربین که در پایین و سمت چپ آن قرار گرفته است کلیک کنید.

سپس یک پنجره باز خواهد شد که در این قسمت باید عکس مورد نظر خود را انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید.

download

در ادامه تصویر مورد نظرتان را در پنجره توییت خواهید دید. در این قسمت می‌توانید یک متن نیز برای همراهی با عکس خود قرار دهید و در پایان بر روی گزینه‌ی Tweet Now کلیک کنید تا تصویر مورد نظر به صورت یک لینک در صفحه‌ی توییتر شما قرار گیرد.


۳. نحوه‌ی زمان‌بندی توییت‌ها در توییتر

یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که در توییتر قرار دارد، امکان زمان‌بندی و تعیین زمان انتشار یک توییت می‌باشد؛ بدین صورت که می‌توانید یک توییت را در ساعت ۶ بنویسید و انتشار آن را روی ساعت ۱۰ تنظیم کنید تا به صورت اتوماتیک منتشر شود. در ادامه نحوه‌ی انجام این کار را به شما عزیزان می‌آموزیم.

زمان‌بندی پست‌ها در واقع در خود توییتر قرار ندارد و برای این کار باید از وب‌سایت BufferApp.com استفاده نمایید. این سایت فقط از شبکه توییتر پشتیبانی نمی‌کند و سرویس‌های همچون فیس‌بوک و LinkedIn را نیز شامل می‌شود.

پس ابتدا به کمک مرورگر کروم و یا فایرفاکس به آدرس BufferApp.com مراجعه کنید؛ البته مرورگر اکسپلورر نیز قابل استفاده است اما در کروم و فایرفاکس قابلیت‌های بیشتری وجود دارد. سپس بر روی سرویس مورد نظر خود کلیک و در آن وارد شوید (فیس‌بوک، توییتر و LinkedIn).

schedule-tweets-buffer-1پس از ورود به اکانت، از طرف توییتر از شما اجازه استفاده از این برنامه خواسته می‌شود و همچنین باید ایمیل خود را جهت ارتباط آن با شما وارد کنید. ایمیل خود را وارد کرده و بر روی گزینه‌ی Get Started کلیک نمایید.

schedule-tweets-buffer-2_thumbهمچنین برای کاربران کروم و فایرفاکس یک افزونه‌ی کاربردی نیز طراحی شده است که در سایت بافر اپ قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم حتما این افزونه را بر روی مروگر خود نصب نمایید.

schedule-tweets-buffer-3_thumbاین سایت محدودیتی برای تعداد سرویس‌های شما ندارد و می‌توانید همزمان با هر سه سرویس فیس‌بوک، توییتر و LinkedIn وارد شوید. با این کار هر پست تنها با یک کلیک بر روی هر سه شبکه اجتماعی منتشر خواهد شد؛ این خود یکی از قابلیت‌های عالی BufferApp می‌باشد.

schedule-tweets-buffer-4_thumbبخش schedule را انتخاب کرده و بر روی گزینه‌ی Time Zone کلیک نمایید. با انتخاب یک شهر می‌توانید موقعیت زمانی مورد نظر را انتخاب کنید. خوشبختانه تمامی موقعیت‌های زمانی در این لیست قرار گرفته‌اند. به کمک این بخش می‌تواند پست‌ها را در زمان های مورد نظر منتشر کرد.

schedule-tweets-buffer-6سپس می‌توانید مشخص کنید که پست‌هایتان در چه ساعتی بر روی فیس‌بوک، LinkedIn و یا توییر منتشر شود؛ دقت کنید که دوستان و آشنایان شما بیشتر چه ساعاتی به اکانت توییتر خود سر می‌زنند و همان محدوده زمانی را برای انتشار پست‌هایتان انتخاب نمایید.

schedule-tweets-buffer-7حالا می‌خواهیم کمی در اینترنت بگردیم! به هنگام وب‌گردی در فضای مجازی می‌توانید با انتخاب آیکون BufferApp، لینک مربوطه را به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مورد نظرتان منتشر کنید. همچنین می‌توانید یک متن را به همراه فایل ضمیمه در کنار آن قرار دهید.

schedule-tweets-buffer-9در وب‌سایت Bufferapp نیز می‌توانید لیست تمامی مطالب منتشرشده و همچنین مطالب در صف انتشار را در اختیار داشته باشید. در بخش Tomorrow می‌توانید ببینید چه مطالبی قرار است به زودی در شبکه اجتماعی منتشر شوند. همچنین در بخش تنظیمات، امکان استفاده از سرویس کوتاه‌کننده لینک نیز وجود دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سر بزنید.

schedule-tweets-buffer-11

تویتتر من رو هم دنبال کنید 

twitter.com/iHMahmoodi


منتظر بخش سوم باشید ...