ماه گذشته مایکروسافت برنامه هایی را برای حذف برند Nokia و Windows Phone انجام داد که اثرات آن در تصویر توئیت زیر مشخصند. ظاهرا از امروز این برنامه ها ظاهر رسمی به خود گرفته اند. Microsoft Lumia برند جدیدی است که قرار است جایگزین Nokia شود.

این تغییر نام حرکتی آرام برای جا انداختن سایت Microsoft Mobile به جای Nokia.com است و در همین راستا نوکیای فرانسه به عنوان اولین کشور برای تغییر نام به “Microsoft Lumia” انتخاب شده است. در صفحات فیسبوک، توئیتر و سایر حساب های کاربری نوکیای فرانسه در شبکه های اجتماعی، این نام به چشم می خورد. مایکروسافت به سایت TheVerge اعلام کرده که مراحل تغییر برند در سایر کشورها نیز در هفته های آتی اجرایی می شود.

Screen Shot 2014-10-21 at 17.56.02

تصمیم مایکروسافت برای حذف نام Nokia به معنی پایان کار این برند نیست. نوکیا کماکان در جایگاه یک شرکت به کار خود ادامه می دهد. اما فعالیت های این شرکت دیگر ارتباط مستقیمی به تجارت موبایل ندارد و این شرکت فنلاندی بر روی مباحثی همچون نقشه برداری و زیرساخت شبکه تمرکز خواهد کرد.

اما چرا Lumia باید جایگزین شود؟ مایکروسافت احتمالا به این خاطر لومیا را انتخاب کرده که این نام به قدر کافی برای کاربران شناخته شده هست که بتواند بهترین گزینه برای تغییر برندینگ بخش موبایل مایکروسافت باشد. با توجه به اینکه موبایل های ویندوزی ساخت نوکیا عموما با نام لومیا به بازار وارد شده اند، استفاده از نام لومیا انتخاب نسبتا هوشمندانه ای برای این تغییر برند به حساب می آید.

چیزی که مشخص نیست این است که مایکروسافت چگونه قصد دارد این تغییر برند را در آینده Windows Phone بگنجاند. در حال حاضر موبایل های لومیا لوگوی نوکیا را در پشت و روی خود دارند و مایکروسافت نمی تواند کاری در خصوص تغییر نام آنها به Lumia یا Microsoft یا Microsoft Lumia انجام دهد. به هر حال باید صبر کرد و دید این تغییر برند چگونه پیش می رود و مایکروسافت برای آینده برند Windows Phone چه برنامه ای دارد.