women employee
خانم ها، چرا...؟

خیلی وقته دلم میخواد این مشکل بسیار بزرگ رو بگم و از اونجایی که میدونم شاید خیلی ها مخالفت کنن ولی بگن مجبوریم اینکار رو بکنیم چیزی نمیگم ولی الان داشتم یک سری نیازمندی ها رو میخوندم و گفتم بهتره که این مسئله رو بگم شاید 10 نفر دیدن و به 10 نفر دیگه گفتن و اینطوری گسترش پیدا کنه.

موضوع: کار
عنوان: چرا خانم ها به خودشان ظلم می کنن؟!
بیاید از گذشته سریع عبور کنیم و بیام برسیم به زمان حال برسیم
من برای شرکت ها و جا‌‌‌ های مختلفی کار کردم و سابقه کار کردنم هم به 5 6 سال میرسه (برای شرکت ها و ... وگرنه آموزش خصوصی و ساخت برنامه و ... از 8 9 سال هم میگذره) و در طول همه این زمان ها دیدم که رئیس های شرکت ها خیلی زیاد به دنبال کارمند زن (بعضا با خصوصیاتی خاص! که من دیگه ادامه نمیدم...) میگردن.
الان هم اگر نگاه کنید تمام آگهی های روزنامه ها همشون نوشتن "به یک خانم نیازمندیم" - (البته مشاغلی که صرفا آقایون فعلا درونشون با مهارت تر و بهترن هنوز وجود داره و مجبورن بزنن اقا (مثل پیک موتوری، برنامه نویسی و ... ) که اگر خانم ها همت به خرج بدن وارد این عرصه ها هم میشن)
چرا همه مدیران و کارفرمایان به دنبال کارمند زن هستن؟!

دلایل
  1. دستورات رو به خوبی اجرا میکنن (هر چی باشه)
  2. سر زمان میان و دیرتر میرن
  3. متاسفانه برای ..ب مشتری (با همون خصوصیات خاص که گفتم)
  4. کارهای بیشتری که در حیطه کاریشون نیست رو بهشون میدن و انجام میدن (بدون اعتراض)
  5. صحبت کننده خوبی هستن (برای جذب مشتری از طریق تلفن)
و دلایل دیگه زیادی که من دیدم ولی نمیشه بیان کرد اما مهمترین دلیل چیه؟!

حقوق کم

این چیزی هست که من سال ها دیدم و هنوز هم دارم میبینم که خانم ها به حقوق خیلی کم، در مقابل ساعت کاری زیاد + هزینه رفت و آمد + هزینه های اضافی(!)دیگه براحتی راضی میشن.

همین یک ماه پیش برای یک شرکت داشتم صفحه آرایی میکردم که یک قسمت تبلیغات هم داشتم و جدا بود، شخصی که اون قسمت تبلیغات رو اداره میکرد اومد و چون دید خیلی مهارت دارم بهم پیشنهاد طراحی آگهی و صفحه آرایی رو داد (دنبال طراح میگشتن) من هم بهشون قیمت دادم و چیزی که بود برای هر صفحه حداقل حدود 170 تا 180 تومن هزینه طراحی و صفحه آرایی میشد (طراحی گرافیکی بیشتر = هزینه بالاتر) و در نتیجه اینا که دو صفحه داشتن هر هفته حدود 300 400 تومن هزینه طراحیشون میشد. ( و خوشحال هم بودن که من اینقد گفتم و راضی و ... )

فردای همون روز یک خانم اومد و شروع کرد به طراحی براشون (حالا کاری به کیفیت طراحی ندارم و اینکه 10 ساعت اونجا بود داشت کار میکرد)
بعدا برای چاپ به مشکل خوردن (مقداری تجربه طراحی و صفحه آرایی و ... نداشتن) و من داشتم براشون مشکلاتش رو حل میکردم به اون شخص گفتم که چقدر باهاش قرارداد بستید و با خوشحالی فوق العاده زیاد گفت صفحه ای 25 هزار تومن!!!!! (برای طراحی و صفحه آرایی)
من هم بهشون گفتم که خوب گولش زدین و اونم با خنده تایید میکرد.

من فقط یک جمله میخوام بگم به خانم ها

لطفا به خودتون ظلم نکنید و ارزش خودتون رو پایین نیارید تا براتون ارزش و احترام قائل بشن!

شاید بگید مجبوریم و ... ولی اگر هر کس به سهم خودش شروع کنه و برای خودش ارزش قائل بشه (حتی اگر کار گیرتون نیومد ) یواش یواش میبینید که حقوق و مزایای شما بالاتر میره!
توضیحات بیشتری نمیدم.


اگر نظری دارید خوشحال میشم بدونم! 
موفق باشید!


خانم ها، چرا...؟
خانم ها، چرا...؟
خانم ها، چرا...؟
خانم ها، چرا...؟