با توجه به ایام محرم بهتره به جای گوش دادن به موسیقی هایی که هیچ بدردی به جز مشغول کردن ذهن و افسردگی یا از طرفی شادی های کاذب داره سخنرانی های کافی رو گوش بدید تا ببینید این شخصیت بزرگ اون زمان چی میگفته و چطور صحبت میکرده و چه مطالب با مفهومی ارائه میده!

حتما چند سخنرانی ایشون رو گوش بدید و مطمئن باشید تمام سخنرانی هاشون رو گوش میدید!!!!!

اما قبل از اون بییاد نگاهی به شخصیت ایشون بندازیم


احمد کافی (۱ خرداد ۱۳۱۵، مشهد - ۳۰ تیر ۱۳۵۷، چناران) از روحانیان و خطیبان معروف پیش از انقلاب بود. سخنرانی‌های وی معمولاً بسیار پرشور بود. شیخ احمد کافی که مجموعه سخنرانی‌هایش هنوز طرفداران بسیاری دارد، در یک حادثهٔ رانندگی مشکوک در تاریخ۳۰ تیر ۱۳۵۷کشته شد.

زندگی

شیخ احمد کافی در عصر پهلوی اول به دنیا آمد، در یکی از سخنرانی‌ها این طور تعریف می کند: «یکی از من پرسید شما اهل کجا هستید؟ من هم گفتم اهل بین‌الملل، اصلیتم یزدی هست متولد مشهد و ساکن تهران» بعد از این جمله‌ها به شوخی به مردم می‌گوید: «ما یزدی‌ها خیلی آدمای خوبی هستیم.» در اواخر دوران حکومت پهلوی دوم کشته شد. در واقع دوران فعالیتش در زمینه‌های مختلف هم‌زمان با نابه‌سامانی‌ها بود.


مرگ

شیخ احمد کافی در ۳۰ تیرماه ۱۳۵۷ بر اثر تصادف رانندگی به شکل مرموزی کشته شد. در این تصادف یک کامیون ارتشی با ماشین پژویی که احمد کافی در آن قرار داشت تصادف کرد.


حواشی بعد از مرگ

با پخش خبر تصادف کافی، مردم شهرها و روستاهای دور و نزدیک پیاده و سواره، مسیرهای منتهی به شهر راه، با حضور خود اشغال کرده بودند. پس از گذشت چند ساعت سراسر مسیر جاده قوچان ـ مشهد پوشیده از ماشین‌های شخصی بود و در مسیر حرکت شعارهایی سر می‌دادند که حکومت را به واکنش وا می‌داشت و نیروهای دولتی سعی نمودند از گسترش موج تظاهرات و شعارها ممانعت به عمل آید. هنگام تشییع جنازه احمد کافی، مردم به تظاهرات و راهپیمایی پرداختند و در مسیر حرکت از میدان فردوسی تا مسجد جعفریها شعارهایی سر دادند و گزارش‌های ساواک خراسان در این خصوص نمایان‌گر این مدعی است. به عنوان نمونه در گزارش چنین آمده است:«عده زیادی جهت تشییع جنازه کافی آمده‌اند و مشغول قطع کردن برق‌های چراغان و شکستن لامپ‌ها و شیشه‌های مغازه‌ها هستند و شعار می‌دهند زنده باد خمینی...»



تمام سخنرانی ها از سایت http://bskafi.com قرار داده شده!