خوب اگر مثل من از اینترنت حجمی استفاده میکنید و یکدفعه صبح بلند میشید تا نمره سایت دانشگاه رو چک کنید و با پیام بسیار وحشتناک "حجم شما به پایان رسیده است" رو به رو میشید و بعدش که فکر میکنید دیشب 1 گیگ حجم خریده بودید ادامه این مطلب رو دنبال کنید تا بهترین روش توقف آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 رو یاد بگیرید!

خوب مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که اپدیت ویندوز 10 رو اتوماتیک کرده و راهی برای توقفش نیست! البته من در همون روز اول از روش قدیمی خاموش کردن سرویس اپدیت اتوماتیک ویندوز بهره بردم ولی بعدا متوجه شدم بعد از مدت ها که مایکروسافت روی خوش به ایرانی ها نشون داده و استور (فروشگاه نرم افزار) ویندوز رو برای ایرانی ها باز کرده دیگه کار نمیکنه و از کار افتاده!

در نتیجه مایکروسافت گفته اگه استور میخوای پس باید ویندوز اپدیت رو هم بخوای در نتیجه من زمانی که یک برنامه میخواستم سرویس رو روشن دانلود و سرویس رو خاموش میکردم و بعضی وقت ها که یادم میرفت حجم اینترنت به فنا رفته بود!


اما بالاخره به روشی بسیار خفن دست یافتم که از همه روش های دیگه داخل اینترنت بهتره!

با این روش مثل گذشته مایکروسافت اول یک خبر بهتون میده میگه اپدیت اومده بگیرم و اگر اجازه دادید دانلود میکنه و بعدش هم برای ری استارت باز اجازه میگیره!

خیلی سادس

کلید های ترکیبی Win + R را بفشارید تا بخش Run اجرا شود، سپس در کادر باز شده عبارت gpedit.msc را نوشته و کلید Enter را بزنید. پس از این که بخش Group Policy editor برای شما اجرا شد به مسیر

 Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Windows Update بروید.

در بخش باز شده به دنبال عبارت “Configure Automatic Updates” بگردید و پس از این که آن را یافتید، دوبار بر روی آن کلیک کنید تا باز شود. در صفحه ای که باز می شود، گزینه Enabled را فعال کنید. سپس در همان صفحه و در بخش Options شما می توانید حالت دریافت به روز رسانی ها را انتخاب کنید.(حالت اول که با شماره 2 نوشته با اطلاع شما اپدیت رو دانلود میکنه!) به عنوان مثال شما می توانید تنظیم کنید که به هنگام در دسترس قرار گرفتن آپدیت ها اول به شما پیغام در دسترس بودن را نشان دهد و با اجازه شما به روز رسانی ها را دریافت کند و یا این که تنظیمات دیگری را برای این بخش در نظر بگیرید. پس از انتخاب گزینه مورد نظر، در پایین صفحه بر روی Ok کلیک کنید.



و تموم!

دیگه اپدیت اتوماتیک نمیشه و سرویس ویندوز اپدیت هم روشنه و در نتیجه با خیال راحت به استور دسترسی داشته باشید.