پارسال همین موقع ها بود که من خبر ارائه ترجمه همزمان زبان ها و صوت توسط Skype Translator دادم و جز پست های پر بازدید بلاگ هم شد و هست (خودتون در ستون سمت چپ ببینید!)

حالا آرزو ها به حقیقت پیوسته و احتمالا تا هفته آینده منتشر میشه و میتونید باهاش به 6 زبان صحبت کنید و طرف مقابل با زبان خودش صدای شما رو بشنود!

این غول بزرگ نرم افزاری حالا قصد دارد دو پلتفرم مذکور را با یکدیگر ترکیب کرده و اسکایپ دسکتاپ را به سرویسی کامل تر و بهینه تر تبدیل کند.

در حال حاضر، کسانی که ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ دارند می توانند قابلیت فوق را دریافت کنند. ۶ زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، چینی ماندارین و اسپانیایی به صورت صوتی پشتیبانی می شوند. حالا بدون اینکه لازم باشد زبانی جدید بیاموزید، می توانید در این شش زبان با دیگران ارتباط برقرار کنید.

تیم اسکایپ مایکروسافت می گوید: «این یک رویای قدیمی در اسکایپ است که مرز بین زبان ها را بشکنیم و همه را در سراسر جهان به یکدیگر نزدیک کنیم. محققین، مهندسین و بسیاری دیگر در سرتاسر مایکروسافت سخت در تلاش بودند تا این رویا به حقیقت تبدیل کنند و ما سعی داریم پیش نمایشی از تکنولوژی را روی دستگاه های بیشتری بیاوریم.»

مایکروسافت طی چند هفته آینده آپدیتی برای نسخه دسکتاپ و ویندوزی اسکایپ عرضه خواهد کرد و دکمه مترجم در بالای هر گفتگو ظاهر خواهد شد. شما می توانید مترجم را برای تماس های صوتی و تصویری فعال کنید اما اگر به دنبال ترجمه متون هستید، بیش از ۵۰ زبان از این طریق پشتیبانی می شوند.

هنوز صحبتی در ارتباط با نسخه مک، اندروید و iOS مطرح نیست و برای اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند و شاهد عملکرد نسخه ویندوزی بود.