دنبال کنندگان...

خیلی وقته میخوام در مورد موضوعی که خیلی از افراد جهان رو درگیر خودش کرده بنویسم که وقت نمیشد و اونم موضوع

دنبال کنندگان یا فالوور(Followers)

هست. البته همینجا اعلام کنم این توضیحات نظر شخصی من هست.
خوب از خیلی وقت پیش که شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و فیسبوک و مای اسپیس و ... شروع به کار کردن مفهومی به نام دنبال کردن هم شروع شد،البته دنبال کردن  از قبل بوده و این دنبال کردنی که من در موردش دارم صحبت میکنم بیشتر حس کاذب و ... رو برای یک شخص ایجاد میکنه نه اینکه طرف کارش درسته و دنبالش میکنن!!
اما کاری به قدیما نداریم و در همین حال اون رو برسی کنیم و در مورد توییتر و اینستاگرام و حتی سرویس های وبلاگ نویسی مثل همین بلاگ
مشکل اینجاس این اشخاص (همون داشتن حس کاذب نه از لحاظ تجاری و ...) برای افزایش اعتماد به نفس و مورد تحسین واقع شدن (که یکی از نیاز های بشر هست) و پُز دادن و ... شروع به جمع کردن فالوور میکنن که از جمله روش هاش میشه به
  1. دنبال کردن طرف مقابل برای فالوبَک(FollowBack) دادن
  2. انتشار زیاد مطالب نامرتبط و عمومی برای جلب نظر هرکسی
  3. خریداری اکانتی که یکنفر دیگر کار های بالا رو انجام داده
  4. دوستانه (دوستتون میاد دنبالتون میکنه فقط چون دوستتون هست)
  5. ...
اینا مهمتریناش بودن که من دیدم(اگر مورد دیگه ای هست در نظرات بگید اضاف کنم).
اما اینکار چند مشکل اساسی داره که از جمله اون میشه به معتاد شدن فرد به اون سرویس و چک کردن تعداد دنبال کنندگان و از اون بدتر اینکه اگر تعداد فالوور ها کم بشه اون شخص اعتماد به نفس کمتر و حتی افسردگی میگیره (تعداد زیادی رو دیدم)
پیشنهادم رو در روش خودم براتون میگم
من به شخصه تعداد فالوور ها برام مهم نیس (اما از لحاظ تجاری هست). ممکن هست بگید مگه میشه هم نباشه و هم باشه
اگر با دید من بهش نگاه کنید، من فقط اشخاصی رو که مطالب مفید و جالب ارسال میکنن رو فقط دنبال میکنم و اگر کسی من رو به خاطر مطالبم و محصولاتم و... دنبال کنه که چقدر خوب و همون یک نفر شخص خوبه ولی اگر تعدادی من رو به خاطر اینکه فالوو شون کنم دنبال میکنن، چون که من کلا اینطور ادمی نیستم و فقط محتوای مفید برام مهمه نه شخص در نتیجه بعد از چند روز که میبینن خبر نیس آنفالوو میکنن.
اما اون قضیه مهم و مهم نبودن اینجا مشخص میشه
اون کسی که من رو به خاطر محصولات و مطالبم دنبال میکنه خیلی هم عالیه و من خوشحالم که سرویس هام مورد توجه هست و سعی میکنم بهترشون کنم ولی اون کسی که برای فالوو بک من رو دنبال کرده و بعد از چند روز آنفالوو میکنه برام مهم نیس و هیچ افسردگی هم نمیگیرم
قضیه دوما فرق بین این دو گروه اینجا مشخص میشه که گروه اول (مهما) بعد از فالوو، آنفالوو نمیکنن و نظراتشون رو به سَمع شما برای ارائه محصول بهتر میرسونن ولی گروه دوم سریع آنفالو (در صورت ندادن فالوو بک از طرف شما) میکنن.

سعی کنید همیشه دنبال محتوای مفید باشید تا فالوور های کاذب چون مثلا در توییتر من با یک توییت  15 نفر جدید فالوو میکنن (و خارجی هم هستن) و بعد از چند روز آنفالو. در نتیجه ناراحت نباشید و هدف خودتون رو دنبال کنید
در وبلاگ نویسی هم همینطور ممکنه کسی شما رو دنبال نکنه و یا نظر نده که یکی از علتاش همین شبکه های اجتماعی هستن که مردم دیگه حوصله خوندن متون طولانی رو ندارن و از طرفی ممکن هست مطالب شما اختصاصی و طیف خاصی رو پوشش بده که مورد علاقه عموم نیس!

پی نوشت:
می تونید برای ایجاد اون حس تحسین کار مفیدی انجام بدید و از وقتتون بهترین استفاده رو بکنید که هم خودتون و هم دیگران از اون سودمند بشوند.

نظری دارید خوشحال میشم بدونم!

دنبال کنندگان...
دنبال کنندگان...
دنبال کنندگان...
دنبال کنندگان...
دنبال کنندگان...