خوب همونطور که میدونید اینترنت اکسپلورر هنوز پرطرفداره یا میشه گفت چون پیش فرض با ویندوز نصب میشه و یا دلیل اصلیش در ایران اینه که بسیاری از سایت های مراکز دولتی و دانشگاهی (  مثل دانشگاه پیام نور!!!!!!) فقط با اینترنت اکسپلورر اجرا میشن!

اما دسترسی به اینترنت اکسپلورر فقط برای کاربران ویندوز میسر هست و آیا  راهی هست که بشه اونو روی Mac OS , Android ,iOS و ... اجراش کرد؟!   یعنی میشه ؟! واقعا اگر بشه اینترنت اکسپلورر رو روی گوشی موبایل اجرا کرد و سایت دانشگاه رو باهاش در هر جایی (به لطف 3G 4G) چک کرد؟!

مثل اینکه میشه!


شاید فقط با سرویس هایی مثل ویندوز و آفیس مایکروسافت آشنا باشید اما مایکروسافت نرم افزار ها و سرویس های زیادی داره که به همین دلیل هست که بهش میگن غول نرم افزاری و یکی از بزرگترین سرویس هاش که خیلی سود آور هم هست سرویسی به نام Azure هست که خلاصه در موردش اینه که یک سرویس ابری بسیار گسترده هست(برید جستجو کنید در موردش اطلاعات کسب گنید)

اما هنوز نمیدونیم چطور IE رو روش اجرا کنیم!

خوب مایکروسافت اومده و IE رو روی Azure پیاده سازی کرده و در نتیجه شما با نصب برنامه Remote Desktop مایکروسافت بر روی انواع سیستم عاملتون و وصل شدن به سیستم Azure میتونید به IE دسترسی داشته باشید!

برای این کار اول به این سایت برید

https://remote.modern.ie


بعد با اکانت مایکروسافت وارد بشید (اگر ندارید بسازید) و بهش دسترسی بدید!

برنامه Remote Desktop رو برای سیستم عاملتون دانلود کنید


ونصبش کنید و با اکانت مایکروسافتتون وارد بشید
در بخش APP میتونید IE رو ببینید و بزنید روش!

به IE خوش آمدید!

به نظرم این آموزش اولین بار در ایران قرار داده میشه!
اگر اینطور بود لطفا با ذکر منبع کپی کنید!