facebook-save-posts

فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی مجازی در جهان می‌باشد و روزانه هزاران کاربر را به خود مشغول کرده است. این شبکه همیشه سعی می‌کند با اضافه کردن امکانات جدید، رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید.

اما در این بخش قصد داریم تا کامل تر به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای این قابلیت جدید در فیس‌بوک بپردازیم. در اینجا ۴ کاربرد اساسی و مهم از دکمه‌ی Save در فیس‌بوک را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

۱. ذخیره‌ی فیلم‌ها و آهنگ‌ها

گاهی اوقات دوستان ما در فیس‌بوک سرگرم گوش دادن به یک آهنگ و یا دیدن یک فیلم ویدیویی می‌باشند. مطمئنا گاهی اوقات شما نیز پس از دیدن لینک مربوط به آن‌ها شما نیز دوست دارید آن آهنگ یا ویدیو را تماشا کنید. قابلیت جدید Save که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید به کاربران قابلیت ذخیره این فیلم‌ها و اهنگ ها را در لیست مخصوصی می‌دهد. با این کار، کاربران می‌توانند هروقت که خواستند به سراغ این موزیک‌ها و فیلم‌ها بروند.

facebook-movie۲. بعدا بخوانید!

افراد در فیس‌بوک مطالب، فایل‌ها، عکس‌ها و لینک‌های مختلفی را به اشتراک می‌گذارند. همچنین وب‌سایت‌های مطرح نیز در صفحه‌ی فیس‌بوک خود اخبار و اطلاعات خود را قرار می‌دهند. کاربران فیس‌بوک می‌توانند تمام این لینک‌ها، فایل‌ها و مطالب مختلف را با دکمه‌ی Save ذخیره نمایند. مطالب ذخیره شده در لیست مخصوصی ذخیره شده و امکان مشاهده آن‌ها در آینده وجود دارد. در این صورت هیچ لینکی از دسترس شما خارج نمی‌شود.

facebook-save-post۳. پیدا کردن صفحه‌ای که لایک کرده بودید

چگونه یک صفحه‌ای را که مدت‌ها پیش در فیس‌بوک لایک کرده بودید را پیدا می‌کنید؟ با جست‌و جوی نام آن؟ تجربه به ما می‌گوید که این کار نتیجه‌ی سودمندی را به همراه ندارد؛ چرا که ممکن است در پیدا کردن صفحه مربوطه دچار مشکل شوید و تا مدت‌ها نتوانید آن را پیدا کنید. یکی از مهمترین قابلیت‌های دکمه ی Save ذخیره نام تمام صفحات مورد نظر کاربران در یک لیست می‌باشد. در این صورت دیگر هیچ صفحه‌ای را در فیس‌بوک گم نخواهید کرد.

facebook_save-post۴. دنبال‌کردن بحث‌های بخش نظرات

تنها راه برای دنبال کردن یک بحث در بخش نظرات یک مطلب، نوشتن نظر در آن می‌باشد تا هر نظر دیگری که در آن داده می‌شود به شما اطلاع‌رسانی شود. اما به کمک گزینه‌ی Save می توانید بدون نظر دادن و فقط با ذخیره‌ی پست مربوطه، تمام بحث‌ها و اظهار نظرها را در اختیار و دسترسی خود داشته باشید و عملا هیچ نظری را از دست ندهید. این قابلیت هم برای پست‌های یک شخص و هم برای مطالب یک صفحه‌ی خاص در فیس‌بوک استفاده می‌شود.

facebook-commentپس به این نتیجه می‌رسیم که هدف اصلی فیس‌بوک از قرار دادن دکمه‌ی Save برای کاربران، از دست ندادن هیچ مطلبی در شبکه می‌باشد و به نظر ما فیس‌بوک به خوبی این هدف را پوشش داده است. اگر هنوز این قابلیت را در فیس‌بوک ندارید، فیس‌بوک به زودی آن را برای شما قرار خواهد داد پس صبور باشید.

آیا این ۴ قابلیت جدید در فیس‌بوک را برای خود کاربردی می‌دانید؟ آیا قابلیت‌های دیگری را برای دکمه‌ی Save سراغ دارید؟ در بخش نظرات این موارد را با ما به اشتراک بگذارید.