5 میلیون اکانت جیمیل توسط روسی ها هک شده و در سایت bitcoin قرار داده شده!


رمز عبور خود را عوض کنید و گزینه تایید دو مرحله ای را برای امنیت بیشتر فعال کنید!



برای فعال کردن پسورد دومرحله‌ای، ابتدا باید به بخش تنظیمات اکانت گوگل خود بروید. در بخش مرتبط با امنیت (Security) در Account Settings، گزینه Using 2-step verification را می‌بینید که با کلیک بر روی گزینه Edit در مقابل آن، می‌توانید پسورد دومرحله‌ای را فعال کنید. گوگل در این مرحله راه‌هایی را برای شناسایی تلفن همراه‌تان پیشنهاد می‌کند.

می‌توانید فقط با وارد کردن شماره، اولین کد شناسایی را دریافت و این آپشن را روی اکانت خود فعال کنید. اگر کاربر آی‌فون باشید، بار کُدی را روی صفحه قرار می‌دهد که با اسکن کردن آن توسط آی‌فون، تلفن همراه‌تان شناسایی می‌شود و از آن به بعد هر اتفاقی هم که رخ دهد، با کد شناسایی می‌توانید اکانت خود را پس بگیرید.

اما در صورتی که تلفن همراه‌تان گم شد، یا دزدیده شد، چه باید کرد؟ گوگل برای این حوادث غیرمنتظره هم چاره‌ای اندیشیده است. در مرحله بعدی فعال کردن اکانت، گوگل ۱۰ کد پشتیبان به شما ارائه می‌کند تا در شرایط اورژانسی بتوانید از آنها استفاده کنید. این ۱۰ کد را باید در جایی امن نگه‌داری کنید. همچنین می‌توانید یک شماره پشتیبان هم به گوگل معرفی کنید؛ شماره تلفن محل سکونت یا کارتان، یا حتی شماره دوستی که به او اعتماد دارید، تا در شرایط اضطراری بتوانید از آن برای اثبات هویت خود به گوگل و بازپس‌گیری اکانت‌تان استفاده کنید.

برای ساده‌تر کردن این روند، کاربران گوشی‌های هوشمند (آی‌فون و آی‌پد، اندروید و بلک‌بری) می‌توانند از اپلیکیشن Google Authenticator استفاده کنند که در هر لحظه‌ای که بخواهید، کد امنیتی لازم را به صورت کاملا تصادفی برایتان تولید می‌کند و می‌توانید از آن برای ورود امن و مطمئن به اکانت گوگل‌تان استفاده کنید.