اول از همه اکانت دولوپر چیست؟

شرکت های سازنده ی سیستم عامل، دارای توسعه دهندگان مخلتفی هستند که باعث رشد و توسعه ی اکوسیستم نرم افزاری سیستم عامل ها می شوند. این شرکت ها قبل از ارائه جدیدترین نسخه ی سیستم عامل برای عموم، سیستم عامل را در دسترس توسعه دهندگان قرار می دهند تا توسعه دهندگان بتوانند نرم افزارهای خود را بر اساس جدیدترین معماری و تکنولوژی سیستم عامل طراحی و توسعه دهند.

برای داشتن این حساب ارزشمند در اکوسیستم مایکروسافت می بایست سالیانه ۹۹ دلار پرداخت نمایید تا بتوانید ایده های خود را برای این سیستم عامل طراحی کنید و در فروشگاه قرار دهید. 

مرحله اول:داشتن حساب لایو مایکروسافت

برای داشتن اکانت دولوپر، طبیعی است که یک اکانت از سرویس مایکروسافت داشته باشید اوت لوک و هات میل سرویس های  مایکروسافت برای این موضوع است که مورد استفاده ی ما می باشد.  دقت کنید برای دریافت آپدیت GDR می بایست همان حسابی را که در گوشی وارد کرده اید را استفاده کنید.


مرحله دوم: یک برنامه برای مایکروسافت بسازید

مایکروسافت برای توسعه ی هرچه بیشتر فروشگاه های خود، سرویس بسیار جالبی را برای کاربران طراحی نموده است. با این سرویس شما می توانید بدون داشتن دانش برنامه نویسی، ایده های خود را طراحی کنید .

پس به سایت apps.windowsstore رفته و  طبق تصاویر پیش برید. (یا توی گوگل بنویسید windows phone app studio)

 

2

پس از وارد کردن ایمیل

 از شما سوال می شود که آیا اجازه دسترسی این سایت به محتویات حساب را می دهید یا خیر؟ بر روی دکمه ی Yes کلیک کرده و به صفحه بعد هدایت شوید.

3

در این مرحله از منوی سایت گزینه ی Create را انتخاب کرده و بر روی Create an empty app کلیک کنید.

 

 

4

در این مرحله باید یک عنوان را برای برنامه ی خود انتخاب کنید که در قسمت Title یک نام دلخواه را تایپ نمایید و بر روی Next  نمایید.

در این مرحله ی  می توانید منو برای برنامه خود را طراحی کنید.

5

در این مرحله بر روی گزینه ی Generate App کلیک کرده تا برنامه ی شما ساخته شده و برای مایکروسافت فرستاده شود. 

 

6

بعد از کلیک بر روی confrim 

پس از چند لحظه شما به جمع توسعه دهندگان ویندوز فون راه پیدا می کنید

برای دانلود برنامه هم مبتوانید از بارکد خوان استفاده کنید 

فقط توجه داشته باشید اکانتی که در pc خود وارد کردید در گوشی هم باید همون باشه


مرحله سوم: تایید ایمیل و نصب مجوز

یک ایمیل حاوی اعلام ورود شما به جمع توسعه دهندگان و نصب مجوز برای شما  ارسال شده است. به ایمیل خود بروید و قبل از انجام هر کاری بر روی گزینه ی Click Here کلیک کنید و به صفحه نصب مجوز هدایت می شوید. دوباره مشخصات حساب کاربری خود را وارد کرده و مجوز نصب را تایید کنید. پس از نصب مجوز می توانید به ایمیل خود بازگردید و  با کلیک کردن بر روی App studio  می توانید برنامه ی ساخته شده توسط شما بر روی گوشی خود نصب کنید یا طبق تصویر اخر مرحله قبل از طریق بارکد خوان برنامه خود را دانلود کرده و نصب کنید.


مرحله چهارم: دریافت نرم افزار Preview for developers

در تنظیمات گوشی و در منوی Email + Account  دقت کنید که همان اکانت دولوپر خود را Sync کرده باشید. در این مرحله شما به نرم افزار Preview for Developers نیاز دارید که جدیدترین آپدیت های ویندوزفون را برای توسعه دهندگان نمایش می دهد. دقت کنید که جستجوی این برنامه در استور هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت. می بایست از طریق بارکد خوان زیر این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

  



مرحله پنجم: دریافت آپدیت GDR

در صورت انجام کلیه ی مراحل بالا می توانید به منوی Phone Update در تنظیمات گوشی بروید و بسته یGDR  را به راحتی دریافت کنید. از این به بعد می توانید با داشتن برنامه ی Preview for developers  جدیدترین بسته های نرم افزاری را قبل از انتشار عمومی دانلود کنید.

  • Click to enlarge image 1 2.png
  • Click to enlarge image 2 2.png
  • Click to enlarge image 3p.png
  •