حسین محمودی - iHMahmoodi.ir
اَستریکس آرتس - حسین محمودی -AsteriXarts.com

۳۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

پیش به سوی توییتر - قسمت دوم !


در بخش اول آموزش‌های توییتر شما را با توییتر آشنا کردیم و همچنین نحوه‌ی ثبت نام در آن و دنبال کردن (Follow) افراد مورد نظرتان را نیز به شما عزیزان آموزش دادیم و قول دادیم تا در این بخش آموزش های دیگری را مربوط به توییتر و استفاده از آن برای شما عزیزان قرار دهیم. 

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

با انواع تکنولوژی های صفحه های موبایل آشنا شوید.

به هنگام بررسی تفاوت های ابزارهای همراه -چه در تلفن ها، چه تبلت و چه کتابخوان یا لپ تاپ ها- مهمترین مساله بر تفاوت در نمایشگرشان تمرکز دارد. تکنولوژی های صفحه نمایش موبایل ها چند نمونه هستند؟ برای مثال تفات های OLED با AMOLED در چیست؟ در مورد LCD و e-ink چه می دانید؟ این مطلب راهنمایی های مفیدی برای شناسایی، نحوه عملکرد و تفاوت های انواع نمایشگر در ابزارهای موبایل وجود دارد که توصیه می شود اگر به این حوزه علاقه دارید، در ادامه مطلب آن را مطالعه کنید. نمایشگرهای Liquid Crystal Display یا LCD و نمایشگر های رتینا کریستال مایع یکی از جذاب ترین موادی است که هم دارای قابلیت های مایع و هم جامد است. به همین دلیل استفاده از آن در یک وسیله الکتریکی بر این شرایط مولکولی تاثیر گذاشته و اجازه کم و زیاد کردن نور خروجی در یک پیکسل و ایجاد یک صفحه سیاه و سفید را می دهد. اما در نمایشگرهای رنگی هر پیکسل به سه پیکسل جداگانه تقسیم شده که هر کدام وظیفه نمایش یا عدم نمایش رنگ های قرمز، سبز و آبی را دارند. برای ایجاد رنگ، مقدارهای متفاوتی از نور به هر زیرپیکسل تابانده می شود. اگر با دقت و از فاصله بسیار نزدیک به یک صفحه مانیتور LCD نگاه کنید، می توانید این زیرپیکسل های سه تایی را ببینید که در تصویر زیر هم مشخصند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

10 سایتی که دیدگاه شما را نسبت به جهان تغییر می‌دهند!


کاربران در هر گوشه از جهان مشغول زندگی هستند، نظرات خود را پیرامون زندگی توئیت می‌کنند، نگاه شخصی خود در مورد جهان هستی را روی فیس‌بوک منتشر می‌کنند، با دیگر کاربران در این باره تبادل نظر می‌کنند و هر کدام به حجم گسترده‌ای از اطلاعات دسترسی دارند.

غالب کاربران جهانی همه اطلاعات اصلی پیرامون زندگی را به خوبی می‌دانند و با آن دست‌ به‌گریبانند و
 البته، سایت‌های اینترنتی مختلفی هم وجود دارند که در زمینه‌های مختلف اطلاعات مورد نیاز کاربران را به درستی ارائه می‌دهند.

با این وجود، کارشناسان مرکز PC World در جریان آخرین بررسی‌های خود لیست سایت‌هایی را منتشر کرده‌اند که هر کدام از آنها می‌توانند نگاه شما به جهان هستی را تغییر دهند و اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذارند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

بازی بسیار جالب و زیبای Akinator

امروز به یک سایت بسیار جالب برخوردم که طراحانش فرانسوی هستن و بسیار زیبا کار میکنه!


قضیه از اون جا نشات میگیره که در این بازی از شما چندین سوال پرسیده میشه و در اخر میگه که چه کسی مد نظر شما!


من دوبار تست کردم یکبار Steve jobs که به درستی حدس زد , بار دوم منظور خودم بودم که حدس زد سایه خودت!


واقعا زیباس


این بازی برای ویندوز فون ، ios و اندرویید و همچنین تحت سایتش موجوده که میتونید در سایتش بازی کنید!


http://en.akinator.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

کورتنا دستیاری تمام عیار؛ با او بخندید، گریه کنید و عاشق دستیارصوتی دیجیتال مایکروسافت شوید!

کورتنا دستیاری تمام عیار؛ با او بخندید، گریه کنید و عاشق دستیارصوتی دیجیتال مایکروسافت شوید

در طی چند سال گذشته دستیار‌های شخصی پلتفرم‌های مختلف پیشرفت‌های شگرفی داشته‌اند و هر کدام ویژگی‌هایی را به دارندگان پلتفرم خود ارائه کرده‌اند که واقعا کاربردی و در بسیاری مواقع جالب توجه است. اگر حوصله‌تان سر رفته و کسی نیست تا به صحبت بپردازید، چرا با کورتنا دستیار شخصی ویندوزفون خود حرف نمی‌زنید؟ کورتنا حالا آماده است تا پای صحبت‌های شما بنشیند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

پیش به سوی توییتر - قسمت اول !

Twitter_logo_16_by_9_thumb

توییتر نام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان می‌باشد. روزانه هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر در توییتر مطالب و عکس‌های خود را به اشتراک می‌گذارند؛ این شبکه مکان بسیار خوبی برای سرگرمی، ارتباط با دوستان، با خبر شدن از بازیگران و فوتبالیست‌های مورد علاقه و در نهایت منبعی عالی برای اطلاعات مختلف می‌باشد. متاسفانه این شبکه اجتماعی آنگونه که انتظار می‌رود در کشور ما مورد استقبال قرار نگرفته‌است و شاید دلیل آن عدم آگاهی کاربران از ویژگی ها و امکانات توییتر باشد.

در این بخش قصد داریم شما عزیزان را به کمک ۱۵ نکته و کاربرد مختلف توییر آشنا کنیم. این ۱۵ مورد هم به کاربران توییتر و هم کسانی که هنوز با آن آشنایی ندارند توصیه می‌شود. 

این 15 مورد در 2 قسمت به شما ارائه می شود.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

رقابت سبد یخ( آب) برای افراد مشهور !

چند وقتی هست که یک مسابقه راه افتاده و افراد مشهوری مثل مارک زاکربرگ موسس فیسبوک ، جاستین تیبملرگ بازیگر و خواننده ، تیم کوک موسس اپل ... در اون شرکت کردند!

قضیه این رقابت به این صورت که هر کس که شرکت کرد در اون اسم چند نفر دیگه رو میاره و اون ها 24 ساعت فرصت دارند که این کار رو انجام بدهند و گرنه 100 $ باید برای خیریه ALS که به درمان بیماری کمک میکنه بپردازند.
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

۴ کاربرد مختلف در استفاده از دکمه‌ی جدید Save در فیس‌بوک

facebook-save-posts

فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی مجازی در جهان می‌باشد و روزانه هزاران کاربر را به خود مشغول کرده است. این شبکه همیشه سعی می‌کند با اضافه کردن امکانات جدید، رضایت بیشتر کاربران را جلب نماید.

اما در این بخش قصد داریم تا کامل تر به بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای این قابلیت جدید در فیس‌بوک بپردازیم. در اینجا ۴ کاربرد اساسی و مهم از دکمه‌ی Save در فیس‌بوک را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

با پروفسور مریم میرزاخانی نخستین زن برنده جایزه فیلدز در دنیا بیشتر آشنا شویم !

پروفسور مریم میرزاخانی، برنده جایزه فیلدز 2014پروفسور مریم میرزاخانی، برنده جایزه فیلدز 2014

دکتر مریم میرزاخانی جزو چهار برنده مدال فیلدز سال 2014 میلادی معرفی شد. با توجه به این‌که که جایزه نوبل در علم ریاضیات وجود ندارد، معمولا مدال فیلدز معادل «نوبل ریاضی» ‌ برشمرده می‌شود. دکتر میرزاخانی اولین زن برنده این جایزه در طول تاریخ اعطای آن است.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

مقایسه ویندوز فون 8.1 و iOS8


pKLVnAz

۱- گالری عکس و فضای ذخیره سازی مجازی iCloud  : ویژگی که به IOS 8 اضافه شده آن است که آلبوم عکس ها با حساب کاربری icloud همگام سازی می شوند و در دستگاه های دیگر که IOS هستند نیز به اشتراک می گذارد .

در ویندوزفون ۸٫۱ : نه تنها که کاربران از نرم افزار OneDrive همگام سازی آلبوم بین ویندوز و ویندوزفون را انجام می دهند بلکه می توانند از نرم افزار های دیگر مثل فیس بوک و توییتر و … نیز استفاده کرد.

*oneDrive از آلبوم عکس ها نیز نسخه پشتیبان هم تهیه می کند.

 

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

طراح ایرانی شخصیت کورتانا، از پیدایش دستیار مجازی مایکروسافت می گوید


طراح ایرانی شخصیت کورتانا، از پیدایش دستیار مجازی مایکروسافت می گوید

«سوگل ملک زاده»؛ هنرمندی از ایران و دیزاینری که به آفریدن دستیار ویندوز فون کمک می کند. ملک زاده، در سال ۲۰۰۰ از تهران به آمریکا مهاجرت نمود و خیلی زود توانست در شرکت موتورولا به عنوان یک طراح نرم افزار موبایل کار کند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

هکرهای روسی ۱.۲ میلیارد حساب کاربری را از ۴۲۰ هزار سایت سرقت کردند

Hold Security گزارش کرده که طی ۷ ماه گذشته در حال کار بر روی کشف حمله‌ای بوده که می‌تواند بزرگترین نفوذ داده‌ای تاریخ لقب گیرد. بر اساس این گزارش، یک گروه روسی، بیش از 420 هزار وب‌سایت و FTP سایت را مورد نفوذ قرار داده و موفق شده ترکیب‌های نام کاربری، کلمه‌ی عبور و میلیون‌ها ایمیل را گردآوری کند.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

کامپیوتر های فوق کوچک مایکروسافت؛ رقیب رسبری پای از راه می رسد

رسبری پای کامپیوتر بسیار کوچک کاملی که در اصل بیشتر شبیه یک برد برهنه بود توانست در بین توسعه دهندگان و دانش آموزان موفقیتی بی نظیر را تجربه کند. همین امر سبب شده است مایکروسافت به این فکر بیفتد بردی مشابه ولی قدرت بخشیده شده توسط پردازنده های اتم را طراحی و تولید کند. برد مایکروسافتی در یک زمینه کارش می لنگد آنهم وقتی است که قیمتش را با رسبری پای قیاس کنید.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

مجوز نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل به ایرانسل داده شد؛ وزیر ارتباطات: بدون تغییر شماره، اپراتور خود را عوض کنید


امروز سرانجام طلسم طولانی مدت انحصار رایتل بر روی اینترنت ۳G شکسته شد و مجوز راه اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت موبایل برای ایرانسل صادر گشت.

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

دانلود برنامه پخش موسیقی با متن ترانه | musiXmatch lyrics player برای ویندوز فون


 یکی از  برترین نرم افزار های پیشرفته در زمینه موسیقی نرم افزار musiXmatch lyrics player می باشد .

تفاوت ابن نرم افزار با سایر نرم افزارها این است  که شما علاوه بر ترانه، متن ترانه را هم میتوانید مشاهده کنید و می توانید همراه با موسقی در حال پخش  همخوانی کنید . 

این برنامه با بیش از 7.3 میلیون ترانه و پشتیبانی و ترجمه به 18 زبان مختلف جهان می باشد.

این اپلیکیشن همچنین می تواند برخی از اطلاعات خواننده های ایرانی را هم تشخیص دهد و متن آن ها به نمایش بگذارد .

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

نرم افزار رسمی بانکداری بانک آتیه برای ویندوز فون



همراه‌کارت بانک آینده، برای گوشی‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز

نسخۀ ویندوزی همراه‌کارت بانک آینده به بهره‌برداری رسید. این نرم‌افزار، نخستین و در حال حاضر تنها سامانه رسمی موبایلی، ویژه گوشی‌های ویندوزی است. در مدت زمان کم‌تر از 24 ساعت، بیش از 1000 نفر این سامانه را بر روی گوشی‌های ویندوزی نصب نمودند و این خبر، توانست در صدر داغ‌ترین‌ بحث‌های تالارهای گفت‌وگو مرتبط با فن‌آوری و تلفن‌همراه قرار گیرد.
ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

دانلود Infinite Skills Adobe Photoshop CC For Photographers - آموزش فتوشاپ سی سی برای عکاسان


بدون دانستن ترفندها و اصول مربوط به نحوه سازماندهی تصاویر و برخی تکنیک های اساسی عکاسی مانند کاهش نویز دیجیتال، ترمیم عکس ها، استفاده از پلاگین های مفید و کاربردی، اعمال افکت، استفاده از ابزارهای فتوشاپ، بهبود کیفیت تصاویر پرتره، خروجی گرفتن در فرمت های مختلف و ... عکاسان برای انجام برخی کارها در حرفه خود دچار مشکل می شوند.
فتوشاپ دارای ویژگی های بسیار قدرتمندی است که به طور خاص برای علاقه مندان به عکاسی کاربرد دارند تا آن ها قادر به ایجاد عکس هایی فوق العاده باشند.

ادامه مطلب...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

پیوند دادن مخاطب های تکراری در ویندوز فون

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که مخاطبی دارید که این مخاطب در شبکه های اجتماعی مختلف اسم های متفاوتی(نام مستعار) دارد و همچنین شما شماره این شخص را با نام اصلی داخل لیست مخاطبها ذخیره کرده اید. زمانی که شما گوشی خود را با چندین شبکه اجتماعی سینک میکنید، به صورت اتوماتیک مخاطب ها در گوشی شما ذخیره میشود. حال این سوال پیش میاد که چگونه تلفن هوشمند شما این مخاطب را که با نام های متفاوتی که در گوشی شما ذخیره شده است را به عنوان یک فرد تشخیص دهد؟

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

آموزش ساخت اکانت دولوپر و دریافت آپدیت های جدید ویندوز فون


اول از همه اکانت دولوپر چیست؟

شرکت های سازنده ی سیستم عامل، دارای توسعه دهندگان مخلتفی هستند که باعث رشد و توسعه ی اکوسیستم نرم افزاری سیستم عامل ها می شوند. این شرکت ها قبل از ارائه جدیدترین نسخه ی سیستم عامل برای عموم، سیستم عامل را در دسترس توسعه دهندگان قرار می دهند تا توسعه دهندگان بتوانند نرم افزارهای خود را بر اساس جدیدترین معماری و تکنولوژی سیستم عامل طراحی و توسعه دهند.

برای داشتن این حساب ارزشمند در اکوسیستم مایکروسافت می بایست سالیانه ۹۹ دلار پرداخت نمایید تا بتوانید ایده های خود را برای این سیستم عامل طراحی کنید و در فروشگاه قرار دهید. 

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی

آپدیت اول ویندوزفون 8.1 هم اکنون در دسترس


آپدیت اول ویندوزفون 8.1 یا همان GDR1 که چندی روز اخیر خبرهای زیادی پیرامونش به گوشی رسید هم اکنون در دسترس دولوپر ها قرار گرفت، این آپدیت ویژگی های جدید از جمله فولدر زنده، مارک کردن پیام ها، مدیریت بهتر اپلیکیش ها صفحه استارت و بسیاری بهبود های دیگر را برای گوشی جدید به همراه خواهد داشت.

برای دریافت این آپدیت نیازمند ساخت اکانت دولوپر بوده و باید آخرین ورژن آپدیت ویندوزفون روی گوشی شما نصب باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین محمودی