رسبری پای کامپیوتر بسیار کوچک کاملی که در اصل بیشتر شبیه یک برد برهنه بود توانست در بین توسعه دهندگان و دانش آموزان موفقیتی بی نظیر را تجربه کند. همین امر سبب شده است مایکروسافت به این فکر بیفتد بردی مشابه ولی قدرت بخشیده شده توسط پردازنده های اتم را طراحی و تولید کند. برد مایکروسافتی در یک زمینه کارش می لنگد آنهم وقتی است که قیمتش را با رسبری پای قیاس کنید.

همراهی مایکروسافت با اینتل محصولی را به همراه داشته با عنوان قلمروی کوسه ها یا Sharks Cove، بردی توسعه یافته برای ویندوز و اندروید که بر روی آن پردازنده ی اتم چهار هسته ای Z3735G از اینتل با سرعت ۱.۳۳ گیگاهرتز، یک گیگ رم، ۱۶ گیگ حافظه ی فلش و درگاه میکرو اس دی سوار شده است.

در کنار همه ی این موارد برد یاد شده برای شما حدود ۳۰۰ دلار خرج بر می دارد و مایکروسافت همه تلاشش را نموده است تا قیمت این برد را توجیه کند و در همین راستا گفته است: در ازای این برد ۲۹۹ دلاری بر این باور هستیم که در خانه ی فروشندگان مستقل سخت افزار و همینطور مشتاقان عالم سخت افزار برای خودمان جایی باز خواهیم کرد. این قیمت نه تنها هزینه های سخت افزاری تهیه برد را پوشش می دهد بلکه یک ایمیج از ویندوز ۸.۱ به همراه ابزارهای لازم برای آن را نیز در بر دارد.

علاوه بر اینها باید در نظر داشت که درایور کیت ویندوز ۸.۱ به همراه ویژوال استودیو اکسپرس هر دو رایگان هستند و از همین رو تهیه ی این برد برای کسانی که قصد دارند وارد عرصه ی توسعه های ویندوزی شوند بسیار به صرفه تر از حالت معمول خواهد بود.

نمی توان منکر شد که این برد مخاطبین متفاوتی را شامل خواهد گردید، مثلاً یک دسته از مخاطبین می توانند کسانی باشند که به دنبال تبلت هایی با پردازنده های اتم اینتل بوده اند و حالا قادر خواهند بود این برد را با خود به همراه داشته باشند، یا عده یی دیگر افرادی خواهند بود که صرفاً به برند مایکروسافت گرایش و علاقه ی خاص دارند.

ولی برای کسانی که از سر علاقه و تفریح چنین گونه ای از کامپیوترها را تهیه می کنند کنار آمدن با قیمت ۳۰۰ دلاری آن در قیاس با رسبری پای بر مبنای پردازنده ی ARM و قیمت فقط ۳۵ دلاریش کار آسانی نخواد بود. نظر شما چیست آیا تمایلی برای تهیه ی این کامپیوتر فوق کوچک مایکروسافتی دارید؟



برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر هم میتونید نگاهی بندازید:

http://www.raspberrypi.org