فیلترینگ تلگرام

اینطور که از شواهد معلوم است، مدیران تلگرام درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خارج از دسترس کردن کانال‌های اخلاقی را قبول کرده و یک به یک این کانال‌ها را از دسترس  ایرانیان خارج می‌کند.

بر اساس خبری که امروز در برخی از رسانه‌های داخلی منتشر کرده‌اند، برخی از این کانال‌ها از صبح امروز از دسترس خارج شده و پیام"sorry, this channel is unavailable in your country due to local restrictions."برای کاربران ایرانی نمایش داده می شود.

کانال غیر اخلاقی تلگرام

البته ما نیز در جستجوی خود به کانال غیر اخلاقی برخورد کردیم که روز ۲۹ اکتبر یعنی پنجشنبه هفته گذشته ایجاد شده و  نوشته است:" با درود، متاسفانه کانال قبلی توسط تلگرام با چهارهزار مخاطب حذف شد به زودی در اینجا هستم."

کانال غیر اخلاقی تلگرام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چند روز پیش در پاسخ به پرسشی در مورد محتوای مستهجن تلگرم گفت:

اگر کانال‌های غیراخلاقی تلگرام آنطور که شما می‌گویید بسته نشده باشد ممکن است خود ما به عنوان دولت نگذاریم که این شبکه در ایران ادامه فعالیت دهد.

 باتوجه به این حرف محمود واعظی و  گزارش دیگر رسانه‌ها در مورد خارج از دسترس بودن کانال‌های غیر اخلاقی تلگرام به نظر می‌رسد مسئولان این شبکه اجتماعی ، حذف یا خارج از دسترس کردن کانال‌های غیر اخلاقی را شروع کرده‌اند و دیگر این برنامه پیام رسان در کشورمان فیلتر نخواهد شد. البته هنوز نمی‌توان در این باره سخنی قطعی گفت.

هفته گذشته محمد علی اسفنانی عضو کمیسیون قضایی مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در مورد بحث فیلترینگ تلگرام در این کارگروه گفت:

در این جلسه توضیحاتی درباره وضعیت فعلی شبکه‌های اجتماعی و نگرانی حاکمیت از این موضوع مطرح شد، اما به دلیل عدم حضور تعدادی از اعضا، جلسه امروز به حد نصاب نرسید و تصمیم‌گیری خاصی از جمله بررسی شبکه اجتماعی تلگرام انجام نشد.