rahaei

دنیای تجارت به حدی وسیع شده است، که مشاغل مختلف برای بقا در بازار باید از ترفندی به نام تبلیغات استفاده کنند. اما اینکه تبلیغات تا چه حد موثر است و چه تاثیراتی را بر رشد درآمد مشاغل خواهد داشت موضوعی است که زیاد با موضوع این پست ارتباط ندارد.

اما در این بین گاهی اوقات تبلیغات ابزار مزاحمت نیز خواهد بود! با رشد تلفن‌های همراه و حضور پر رنگ آنها در زندگی انسان، تبلیغات پیامکی، تنها ابزاری است که در هر لحظه و هر زمان به دست مخاطبین خواهد رسید. اما وقتی اپراتورها از این ابزار برای تبلیغات و درآمدزایی استفاده کنند، مطمئنا تاثیرات منفی را نیز به دنبال خواهد داشت.

ارسال بیش از حد پیامک تبلیغاتی، آن هم از جانب اپراتورها فقط و فقط ابزار مزاحمت برای مخاطبین است. متاسفانه هر روز به تعداد این پیامک‌ها افزوده شده و ای کاش که، حداقل رضایت مخاطب برای ارسال این پیامک در ارجعیت قرار می‌گرفت. در ادامه نحوه لغو‌کردن پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل و همراه‌اول را با هم مرور خواهیم کرد.

hamrah

غیر‌فعالسازی پیامک‌تبلیغاتی همراه‌اول

حتما اطلاع دارید که شکایت‌های زیادی از طرف کاربران همراه‌اول انجام شد تا سرانجام قابلیت لغو پیامک‌های تبلیغاتی به همراه اول اضافه شد. کافیست تا عدد 1 را به شماره 8999 ارسال کنید تا به راحتی از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انصراف دهید.

همچنین برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی کافیست با شماره 09990 تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مطرح نمائید. در صورتی که می‌خواهید امکان دریافت پیامک‌های تبلیغاتی دوباره برای شما فعال گردد، باید عدد ۲ را به شماره پیامکی ۸۹۹۹ ارسال کنید.

irancell

غیر‌فعالسازی پیامک‌تبلیغاتی ایرانسل

برای ثبت‌کردن عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل باید عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نمائید. (هزینۀ ارسال پیامک رایگان است.) همچنین می‌توانید از طریق خط ایرانسل خود با شمارۀ ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را ابراز کنید.

نکته: توجه کنید کدهای ارائه‌شده برای غیر‌فعال‌کردن آن دسته از پیامک‌های تبلیغاتی است که با پیش‌شماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۰۲۱ برای شما ارسال شده است. در صورتی که قصد دارید از خدمات پیامکی مختلف (خدمات ارزش افزوده که شامل: سرویس حمایت از تیم‌ملی، آموزش‌زبان و …) انصراف دهید باید از کدهای دیگری استفاده نمایید .

مثال: خدمات ارزش افزوده برای همراه‌اول

نام سرویس: قیمت ارز و طلا

شماره مربوطه: 2050

کد فعال‌سازی: ARZ

کد غیر‌فعال‌سازی: ARZ off

مثال: خدمات ارزش افزوده برای ایرانسل

نام سرویس: شانس

شماره مربوطه: 8282

کد فعال‌سازی: Ozv Shans

کد غیر‌فعال‌سازی: Laghv Shans