این روزها یکی از گجت های تازه وارد به بازار که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده اند ساعت های هوشمند هستند. گجتی که بر پشت مچ دست شما بسته می شود، ابعادی بسیار کوچک دارد و تلاش می کند قابلیت های نوینی را به شما ارائه نماید.

تا کنون برندهایی مانند پبل، سونی، سامسونگ و ال جی هر کدام تلاش هایی مجزا نموده اند تا سهمی برای خود از این بازار نو به دست بیاورند. بسیاری منتظرند تا اپل آی واچ را عرضه کند و معتقدند با آمدن محصول پوشیدنی این کمپانی و سابقه اش در کمال گرایی رقبا حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

جای یک کمپانی در بین همه برندهایی که تلاش می کنند تا بهترین ساعت هوشمند را به کاربران عرضه کنند خالی است، و آنهم کسی نیست جز مایکروسافت. مایکروسافت تا کنون حداقل در ظاهر تلاشی برای ورود به این بازار نکرده است، هر چند که کسی از پشت پرده ی این کمپانی و رازهایش مطلع نیست و شاید در آینده ی نزدیک همه ی ما را با محصولی جدید در همین زمینه شگفت زده کند.

ندیر اصلام (Nadir Aslam) دست به طراحی یک ساعت هوشمند مفهومی زده است و آن را حاصل تصوراتش از محصول آتی مایکروسافت و ورود این برند به بازار مذکور می داند. در ادامه با ما همراه شوید تا از جزئیات بیشتر این طرح مفهومی آگاه گردید.

2

ویندوز برای ابزارهای پوشیدنی – به جدیدترین عضو از اکوسیستم مایکروسافت خوش آمد بگویید: ویندوز برای ابزارهای پوشیدنی می تواند با کامپیوترهای شخصی تحت ویندوز، تلفن های هوشمند تحت سیستم عامل ویندوز فون و کنسول اکس باکس در هر دقیقه به بهترین شکل در ارتباط بوده و برای شما شخصی ترین تجربه ی ممکن را فراهم و زندگیتان را ساده تر نماید.

3

در نمای اولیه ساعت یا Watchfaces شما می توانید تاریخ و زمان، هشدار ها یا همان ناتیفیکیشن های مهم و وضعیت آب و هوایی را در یک نگاه مشاهده نمایید. همه ی اطلاعات اولیه یی که نیاز دارید در یک نگاه در مقابل چشمان شما خواهند بود.

4

شما قابلیت انتخاب Watchface های متفاوت بر مبنای سلیقه و شخصیت خود را خواهید داشت. می توانید آن را با تصویر پس زمینه ی دلخواه، شیوه ی نمایش زمان مورد علاقه ی خود، نمایشگر میزان باقی مانده ی شارژ متفاوت و… سفارشی سازی نمایید.

5

دستیار دیجیتالی کورتانا همواره بر پشت مچ دست شما حاضر خواهد بود و با به زبان آورده شدن عبارت Hey Cortana فعال می گردد تا پاسخگوی تقاضای شما باشد. می توانید وی را با هر عبارت سفارشی دیگری نیز فعال نمایید، یا آیکون ویژه یی که برای آن در نظر گرفته شده است را لمس کنید و یا با حرکت دادن دست خود بر روی صفحه نمایش از بالا به پایین در هر اپلیکیشنی آن را فعال نمایید.

6

هر زمان که شما یک پیغام یا تماس جدید دریافت کنید یک تایل یا کاشی ناتیفیکیشن ظاهر می شود تا توجه شما را به خود جلب نماید. آن را برای جواب دادن به هر یک از موارد یاد شده لمس کنید، یا با حرکت رو به پایین دست مرخصش نمایید.

7

 با ویندوز برای ابزارهای پوشیدنی همواره می توانید خیلی سریع جزئیات یک مکالمه یا Conversation را دنبال نمائید. این قابلیت با کمک کاشی های زنده فراهم می گردد و به این ترتیب هر پیغام از دست رفته ای را بلافاصله مشاهده خواهید نمود. با لمس آیکون میکروفون می توانید از تکنولوژی تبدیل گفتار به متن استفاده کرده و به پیغام مورد نظر پاسخ بدهید.

8

مهم نیست هوا ابری یا آفتابی باشد، با یک نگاه به کاشی زنده ی آب و هوا خیلی سریع متوجه خواهید شد برای خروج از خانه نیاز به چتر نیاز دارید یا خیر. اگر به جزئیات بیشتر آب و هوایی احتیاج دارید کافیست اپلکیشن آن را اجرا کرده و این جزئیات را ببینید.

9

از نقشه های Nokia Here برای طی کردن راحت تر و دقیق تر بین دو مسیر بهره بگیرید. فقط کافیست به کورتانا آدرس محل موردنظرتان را بگویید تا وی از طریق نقشه شما را به آن محل هدایت کند. برای گرفتن هدایت های صوتی در طول مسیر کافیست قابلیت موجود بر روی گوشی خود را فعال کنید تا ساعت شما از آن به عنوان اسپیکر برای خود کمک بگیرد.

10

دیگر برای عوض کردن موسیقی در حال پخش، اجرای پلی لیست مورد علاقه ی خود و.. لازم نیست گوشی تلفن را دائماً از جیبتان بیرون بیاورید همه ی این موارد از پشت مچ دست شما قابل انجام است. ضمن اینکه اگر در یک رستوران نشسته باشید و موسیقی نا آشنا پخش شود می توانید خیلی سریع نام ترانه و خواننده ی آن را با کمک کورتانا کشف کنید.

11

از روی مچ دست خود با دوستانتان در تماس باشید. فقط یک اشاره ی انگشت کافیست تا فید خبری، و پیغامهایی که آشنایان شما با شما به اشتراک گذاشته اند را ببینید.